حوزه آموزشی و پژوهشی

سوالات متدوال مربوط به معاونت آموزشی و پژوهشی


1- در کدام مقطع تحصیلی (کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد) دانشگاه می توانید ثبت نام نمایید؟

  • کاردانی پیوسته: این مقطع مربوط به دارندگان دیپلم های سه ساله فنی و حرفه ای و کارودانش می باشد.
  • کاردانی ناپیوسته  این مقطع مربوط به دارندگان پیش دانشگاهی و دیپلم چهارساله می باشد.
  • کارشناسی پیوسته : این مقطع مربوط به دارندگان مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم چهارساله می باشد
  • کارشناسی نا پیوسته :این مقطع مربوط به دارندگان مدرک فوق دیپلم (کاردانی) می باشد و دارندگان مدرک کاردانی می توانند در هر رشته مورد تقاضا در این مقطع ثبت نام نمایند.
  • کارشناسی ارشد: این مقطع مربوط به دارندگان مدرک کارشناسی می باشد.

2- تفاوت مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته در چیست؟

  • کاردانی پیوسته شامل دانش آموختگانی است که بدون گذراندن دوره پیش دانشگاهی وارد دوره کاردانی شده باشند .
  •  کاردانی ناپیوسته شامل دانش آموختگانی است که پس از گذراندن دوره پیش دانشگاهی وارد دوره کاردانی شده باشند.

3- حداکثر تعداد واحد انتخابی در هر ترم (کاردانی و کارشناسی) چگونه است؟

  • دانشجویانی که میانگین ترمی آنها بین 12 تا 99/16 باشد مجاز به انتخاب حداکثر 20 واحد درسی در نیمسال بعد می باشند.
  • دانشجویانی که میانگین ترمی آنها 17 و بالاتر باشد مجاز به انتخاب حداکثر 24 واحد درسی در نیمسال بعد می باشند.
  • دانشجویانی که میانگین ترمی آنها کمتر از 12 می باشد (مشروط ) مجاز به انتخاب حداکثر 14 واحد درسی در نیمسال بعد می باشند.

4- هر سال تحصیلی چگونه تعریف می شود؟

  • هرسال تحصیلی مرکب از دو نیمسال ویک دوره تابستان می باشد که هر نیمسال شامل16 هفته و دوره تابستان شامل  8هفته می باشد که دوره تابستان جزو مدت آموزشی محسوب نمی شود.

5- حداقل واحد انتخابی در هرترم(کاردانی و کارشناسی)چگونه است؟

  • دانشجو موظف به اخذ حداقل 12 واحد در هر نیمسال می باشد.

 

6- دروسی که دانشجو باید طی دوره تحصیلی خود اخذ نمایدچه دروسی می باشد؟

  • دروس مربوط به هر رشته در چارت دروس در وب سایت دانشگاه (www.afagh.ac.ir) موجود می باشد ، به دانشجویان توصیه میگردد در هرترم طبق چارت دروس خود را اخذ نمایند.

7-چنانچه دانشجوئی 2 درس همنیاز را با هم اخذ نماید و یکی از آنها را نگذراند، وضعیت درس دیگر چگونه است؟

  • مردودی در یکی از دروس هم نیاز باعث حذف درس دیگر نمی شود ویا به عبارتی نمرات دروس همنیاز مستقل از هم میباشد ولی این دروس هنگام اخذ باید هم زمان اخذ گردند.

8- حداکثرسنوات مجاز تحصیلی برای هر مقطع را مشخص کنید.

  • طبق بخشنامه آموزشی سنوات تحصیلی در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و همچنین کارشناسی ناپیوسته وکارشناسی ارشد دو سال(4 ترم) و برای کارشناسی پیوسته 4 سال (8ترم) می باشد .

9- معادلسازی دروس به چه صورت می باشد؟

  • در صورتی که دانشجو قبلا دردانشگاه و مؤسسه آموزش عالی که مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد تحصیل کرده باشد، می تواند ریز نمرات دروس گذرانده قبلی را موقع ثبت نام جهت معادلسازی ارائه نماید. لازم به ذکر است نمره درس مورد نظر برای مقطع کاردانی و کارشناسی نباید از 12کمتر و برای مقطع کارشناسی ارشد نباید از 14 کمتر باشد .

نکته : معادلسازی از مقطع پایین تر به بالاتر امکانپذیر نیست و به صورت هم ارز می باشد.

 

10- حکم غیبت در امتحان چیست؟

  • غیبت در امتحان هر درس به منزله گرفتن نمره صفر در امتحان آن درس است.

11-  اخذ مرخصی تحصیلی به چه صورت است؟

  • دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در طول تحصیل مجاز به اخذ 2 ترم مرخصی.
  • دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته در طول تحصیل مجاز به اخذ 3 ترم مرخصی
  • مرخصی تحصیلی برای دانشجویا ن کارشناسی ارشد طبق آیین نامه 1 ترم می باشد.

12-  تعداد واحد درسی مجاز جهت انتخاب دوره تابستان چگونه است؟

  • حداکثر تعداد واحد های انتخابی مجاز برای دوره تابستان برای مقطع کاردانی و کارشناسی6  واحد می باشد.

13- شرایط اخذ دروس معرفی به استاد چگونه است؟

  • در صورتي كه دانشجو در آخرین نیمسال تحصیلی برای دانش آموختگی حداکثر دو درس نظری داشته باشد، می تواند دروس را به صورت معرفی به استاد در آن نیمسال یا دوره تابستان بگذراند.

14- در چه صورتی دانشجو در معرض اخراج آموزشی قرار می گیرد.

  • در صورت مشروطی بیش از حد، یا اتمام سنوات آموزشی، عدم تمدید معافیت تحصیلی (برای آقایان) و حکم کمیته انظباطی از دانشگاه اخراج می گردند.

15- انتخاب واحد و حذف واضافه از کی شروع می شود و تاکی ادامه دارد؟

  • طبق تقویم آموزشی اطلاع رسانی شده در سایت دانشگاه (www.afagh.ac.ir)

 16- چه زمانی استاد راهنما انتخاب کنم؟

  • این امر معمولاً در آغاز ترم سوم تحصیل رخ می دهد. (جهت اطلاعات بیشتر به مدیر گروه مربوطه مراجعه نمایید).

17- نحوه تعیین استاد راهنما چگونه است؟

  • از وب سایت اصلی دانشگاه فرم تعیین استاد راهنما را پرینت نموده و امضاء های مورد نیاز در فرم را اخذ نموده و فرم نهایی را به کارشناس تحصیلات تکمیلی تحویل نمایید.  

18- پس از تعیین استاد راهنما چه کاری انجام دهم؟

  • تعیین موضوع پروپوزال زیر نظر استاد راهنمای انتخاب شده و نگارش آن طبق فرمت ارسالی دانشگاه.

19- پروپوزال چیست؟

  • فرم تحقیق پایان نامه را به اصطلاح پروپوزال می گویند که دانشجو موظف است آن را زیر نظر اساتید راهنما و مشاور تکمیل نموده و جهت طرح در شورای تخصصی گروه به مدیر گروه محترم تحویل نماید. پیوست های پروپوزال عبارتند از فرم پیشینه پژوهش از پایگاه ایران داک و جستجوی گوگل

20- پس از تحویل فرم پروپوزال چه کاری انجام دهم؟

  • پس از تحویل فرم پروپوزال به مدیر گروه و تایید شورای تخصصی گروه، مدیر گروه آن را جهت طرح در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال می نماید. پس از اینکه در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مطرح و تصویب گردید دانشجوی محترم باید در پایگاه ایرانداک پروپوزال خود را ثبت نموده و یک نسخه پروپوزال بدون ایراد را تحویل کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه نمایند. با انجام این مراحل فرآیند پروپوزال به اتمام می رسد و دانشجو می تواند پایان نامه  انجام پایان نامه زیر نظر اساتید راهنما و مشاور انجام دهد.

21-  آیا پرونده دانشجویی من دارای نواقصات میباشد؟

  • با مراجعه به سماء آموزشی دانشجویی و مشاهده پیام اختصاصی، نواقصات پرونده در صفحه اصلی قابل مشاهده است.

 

22-کارت ورود به جلسه امتحانات را چگونه پرینت نمایم؟

  • راهنمای تصویری نحوه دریافت کارت ورود به جلسه در بخش راهنماهای سیستم وجود دارد. مراحل به طور خلاصه عبارتند از: مراجعه به سما دانشجویی -تکمیل فرم ارزشیابی- قسمت گزارشات -دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات.

 

23-    آیا تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مقطع قبل من از دانشگاه قبلی ارسال شده است؟

  •  با مراجعه به سماء دانشجویی و مشاهده پیام اختصاصی نواقصات پرونده (در صورت ارسال به دانشگاه، مدارک مورد نظر از لیست نواقصات پرونده حذف خواهد شد.) قابل پیگیری می باشد.

 

24-  جهت ثبت نام در دانشگاه چه مدارکی باید همراه داشته باشم؟    

 

  • ثبت نام دانشگاه به صورت آنلاین می باشد. بر اساس راهنما ابتدا اقدام شده و سپس مدارک زیر تحویل بایگانی دانشگاه می گردد. مدارک مورد نیاز :اصل آخرین مدرک تحصیلی و دو سری کپی -کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی 2 سری. کپی پایان خدمت 

 

25-    آیا مدرک فارغ التحصیلی من آماده است، آیا تاییدیه تحصیلی  ارسال شده است ؟

  • تماس با شماره 32259591 داخلی 21 و یا ارسال درخواست از طریق سامانه درخواست دانشجویی

 

26-    مراحل فارغ التحصیلی و مدارک لازم برای تسویه حساب چیست؟

  • مراجعه به کارشناس آموزش جهت صدور تطبیق واحد (لازم به ذکر است صدور تطبیق واحد نیازمند تایید مدیر گروه و معاونت آموزشی می باشد که دانشجو بایستی حداقل بعد از 4 روز به واحد فارغ التحصیلان مراجعه نماید)
  • فیش 000/400  ریالی( چهل هزار تومان) به شماره حساب 191533348 نزد بانک رفاه کارگران  بنام دانشگاه آفاق
  • یک سری کپی شناسنامه (تمام صفحات) و کارت ملی و کارت پایان خدمت(آقایان)
  • 4 قطعه عکس 4*3 جدید و به روز با پس زمینه سفید(بدون ریش تزئینی و موی تزئینی و نامتعارف برای آقایان و با حجاب کامل اسلامی برای خانم ها)
  • کارت دانشجویی جهت ابطال ( در صورت مفقودی بایستی مبلغ 000/150 ریال به شماره حساب فوق الذکر واریز و فیش آن تحویل گردد)
  • فرمهای 14 و 16 و گواهی ثبت پایان نامه در ایران داک برای مقطع ارشد
  • فایل پروژه برای رشته های لازم

 

27-    مدارک لازم برای دریافت دانشنامه چیست؟ 

  • اصل گواهی موقت (در صورتیکه دریافت شده باشد)
  • اصل دانشنامه و فرم نحوه انجام تعهد آموزش رایگان در مقاطع قبلی (جهت دریافت دانشنامه مقاطع کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد)
  • اصل کارت ملی و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم.
  • گواهی اشتغال به خدمت از یگان خدمتی
  • گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع بالاتر با درج تاریخ اعتبار گواهی مربوطه و شماره معافیت تحصیلی

 

28-    ساعت مراجعه به واحد فارغ التحصیلان ؟

  • شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 13

 

29-    مدت زمان لازم تا صدور مدرک تحصیلی چقدر است ؟

  • بعد از تسویه حساب و صدور کد صحت میباشد.

 

تقویم