- پذیرش و اسکان دانشجویان در خوابگاه شامل واگذاری اتاق ، تحویل اموال و اتاق به دانشجو
- در راستای حفظ سلامت دانشجویان و ارتقای سطح علمی، اخلاقی، فکری و بهداشت تن و روان دانشجویان خوابگاههای دانشجویی اهمّیت بسزایی در واحد دانشگاهی دارد.
- برنامه ریزی بمنظور پذیرش واسکان دانشجویان متقاضی در خوابگاهها، اعم از پسران ،دختران ، دانشجویان متاهل در حد توان و امکانات خوابگاهی
- نظارت کمی وکیفی امور جاری خوابگاهها شامل خدمات ،تاسیسات ، امور اداری پرسنل تحت پوشش وارتباط وهماهنگی بر نحوه فعالیتهای تشکل های دانشجویی ستقر در خوابگاهها
- پیش بینی به موقع نیازهای خدماتی، تاسیساتی ، تعمیرات واقلام ضروری جهت تجهیز خوابگاهها و هماهنگی با دفتر فنی دانشگاه در موارد خاص وموردنیاز
- انجام طرحهای تحقیقاتی در زمینه نیاز سنجی خدمات ضروری خوابگاهها ونظر سنجی از میزان رضایت ساکنین خوابگاه و… در جهت تکریم ارباب رجوع وجلب رضایت دانشجویان
- تدوین راهبردهای ارائه خدمات به مشتریان درقالب (تنظیم منشور اخلاقی اداره امور خوابگاهها ، منشور حقوق شهروندی در نظام مقررات خوابگاهی و… ) در جهت بستر سازی دسترسی دانشجویان به اطلاعات و رفع نیازهای ساکنین ، در کوتاهترین فرصت ممکن
- برگزاری جلسات پرسش وپاسخ وبازدید از خوابگاهها واستفاده از نقطه نظرات اصلاحی وپیشنهادات و انتقادات دانشجویی
- هماهنگی با مرکز مشاوره وراهنمایی دانشجویان درجهت تقویت وتامین سلامت رفتاری ، عاطفی و اجتماعی ساکنین وهمچنین ایجاد وتقویت اتاق درمان درخوابگاهها بمنظور رفع نیازهای پزشکی ودرمانی دانشجویان
- انجام امور مربوط به تسویه حساب دانشجویان ساکن در خوابگاه
- تنظیم اسناد هزینه خوابگاه در هر ترم تحصیلی و ارسال به صندوق رفاه دانشجویان
- تسویه حساب با دانشجویان ساکن خوابگاه و اعلام میزان بدهی آنها به صندوق رفاه دانشجویان تهران همچنین بررسی تسویه دانشجویان غیر ساکن و اعلام عدم بدهی به صندوق رفاه
- فراهم نمودن محیط خوابگاه به نحو مناسب و در حدتوان جهت اسکان دانشجویان
- انتقال مشکلات خوابگاهها به مسئولین امور دانشجویی جهت رفع هرچه سریعتر آنها و پیگیری تا رفع مشکل
- تلاش برای ایجاد و برقراری تعامل مناسب با دانشجویان ومشارکت آنان در اداره خوابگاهها
- ایجاد هماهنگی با سایر واحدهای سازمانی