دیدار محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با رؤسای دانشگاه های استان


دانشگاهها در تبدیل علم به ثروت فعال شوند / دانشگاهها اولویت ها را برای سرمایه گذاری معرفی کنند / آماده تشکیل کمیته های مشترک با دانشگاه برای فعال سازی حوزه اقتصاد هستیم

 

استاندار آذربایجان غربی: دانشگاهها در تبدیل علم به ثروت فعال شوند / دانشگاهها اولویت ها را برای سرمایه گذاری معرفی کنند / آماده تشکیل کمیته های مشترک با دانشگاه برای فعال سازی حوزه اقتصاد هستیم

استاندار آذربایجان غربی گفت: دانشگاهها در تبدیل علم به ثروت فعال شوند و در حوزه توسعه صنعت در کنار دستگاههای دولتی باشند.

محمدصادق معتمدیان امشب در دیدار با روسای دانشگاه های استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاهها در حوزه های مختلف، افزود: از ظرفیت دانشگاه های آذربایجان غربی در حوزه های مدیریتی استانداری و استان استفاده شده و تغییراتی نیز در ساختار مدیریتی استانداری برای رسیدگی تخصصی به مباحث مختلف اعمال شده است.

وی همچنین از برنامه ها و طرح های دانشگاهی استقبال کرده و یادآور شد: دانشگاهها برای استفاده از ظرفیت های مرزی استان و هموار کردن مسیر توسعه آذربایجان غربی، برنامه های تحول گرا ارائه داده و از ظرفیت اختیارات تامی که به استان در زمینه ساماندهی مرزها و احیای دریاچه ارومیه داده شده، استفاده کنند.

استاندار آذربایجان غربی به تاثیر فعال سازی بخش حمل و نقل باری راه آهن استان در کاهش تورم نیز اشاره کرده و افزود: در کنار توسعه حوزه مسافری راه آهن استان، برای حوزه اقتصادی و باری این بخش نیز نیازمند برنامه ریزی و طرح های علمی هستیم.

معتمدیان همچنین با اشاره به تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان در سه فصل پیاپی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: گام های بلندی در راستای اتمام پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم برداشته شده و زمینه سرمایه گذاری های جدید در آذربایجان غربی فراهم شده است.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت مالی و همکاری دستگاههای دولتی با دانشگاهها، افزود: دانشگاهها اولویت های آذربایجان غربی برای سرمایه گذاری را شناسایی و معرفی کنند.

استاندار آذربایجان غربی به تاثیر دانشگاهها در رونق تولید و توسعه استان نیز اشاره کرده و ادامه داد: آماده تشکیل کمیته های مشترک با دانشگاه برای فعال سازی حوزه اقتصاد استان هستیم و دانشگاهها در راستای احیای واحدهای نیمه فعال و راکد طرح و برنامه دهند.

معتمدیان همچنین حوزه معدن را پیشران توسعه استان معرفی کرده و افزود: پیگیر تامین زیرساخت ها و سرمایه گذاری برای استفاده از ظرفیت حوزه معادن آذربایجان غربی هستیم و دانشگاهها در این زمینه می توانند راهنمای ما باشند.

وی در ادامه احیای دریاچه ارومیه را یک مسئله ملی معرفی کرده و گفت: از ظرفیت دانشگاه های استان برای احیای دریاچه ارومیه استفاده کرده و از طرح های جدید در این حوزه استقبال می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی از فراهم بودن زیرساخت های توسعه در استان نیز خبر داده و افزود: از ظرفیت های ملی و استانی برای جبران عقب افتادگی های استان در چند دهه گذشته استفاده می کنیم و سفرهای ریاست جمهوری، برکات بسیاری برای توسعه آذربایجان غربی به دنبال داشته است.

معتمدیان در پایان، با اشاره به حضور در تمامی شهرستانهای استان و برگزاری جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان ها، گفت: در سفرهای شهرستانی مشکلات و اولویت های توسعه به صورت میدانی شناسایی و وظایف دستگاهها تعیین شده است‌.

روابط عمومی دانشگاه آفاق