پیام ریاست محترم دانشگاه آفاق به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید


“پیام ریاست محترم دانشگاه آفاق به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید”

 

بار دیگر فصل روشن مهر از راه می رسد و صحیفه نورانی معرفت با سرانگشت تکاپو  و تلاش دانشجویان و صاحبان علم و کمال ورق میخورد و دوازه های آسمانی بینش و دانایی به روی صدها هزار دانش پژوه آغوش می گشایند.

 

همانگونه که فرودین نوید بخش حیات  مجدد طبیعت است، مهر ماه یادآور شور و شعف و جوشش و کوشش آموزندگاه دانش و پرورندگان بینش است.

 

آغاز سال تحصیلی و شروع دلنشین درس و مدرسه و دانشگاه را به جامعه دانشگاهی و دانشجویان عزیز دانشگاه آفاق و به ویژه دانشجویان جدید الورود، صمیمانه تبریک گفته و برای همگان از درگاه خداوند متعال، دستیابی به مدارج عالی علمی، دینی و اخلاقی، تواًم با موفقیت، بهروزی و سعادت را از درگاه خداوند متعال خواهانیم.

 

با شیوع بیماری کوید ۱۹  در سه ترم گذشته، تجربه جدیدی در آموزش مجازی برای خانواده بزرگ دانشگاه آفاق (دانشجویان، اساتید، کارکنان) بوجود آمد. همت، تلاش، مسؤولیت پذیری و جدیت اعضای هیئت علمی و کارکنان محترم دانشگاه، در کنار صبر و اهتمام ویژه دانشجویان گرامی باعث شد تا این آزمون سخت در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا در کشور با موفقیت و کیفیت مطلوب سپری گردد. با وجود جدید بودن این تجربه با همراهی خوب مجموعه خانواده آفاق، رضایت نسبی خوبی از عملکرد آموزش مجازی حاصل گردید. برگزاری منظم این حجم وسیع از کلاس های آموزشی، علاوه بر لزوم تقویت زیرساخت ها و امکانات موجود، مستلزم وفق پذیری و همراهی دانشجویان و اساتید گرامی برای گذار از آموزش حضوری به آموزش مجازی بوده است. اینکه در کنار تحمل کاستی ها و سازگاری با امکانات موجود، برای ارتقای کیفیت آموزش در بستر مجازی به دنبال راهکارهای نوین و ویژه در راستای دانشگاه اجتماعی و کارآفرین همراه با توانمندسازی دانشجویان باشیم. انشااله با بهره مندی از این تجربه و همراهی شما دانشجویان گرامی شاهد پیشبرد کیفیت آموزشی در نیمسال جاری نیز باشیم.

 

مقارن شدن شروع سال تحصیلی با هفته شکوهمند « دفاع مقدس» تقارنی نیکوست که فضای دانشگاه را به یاد و خاطره ی شهیدان، متبرک ساخته و پاسداری از حرمت خون شهیدان را در « سنگر دانشگاه » یادآور عصاره های پاک انقلاب می نماید. و ما نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با آرمانهای امام راحل (ره) و شهدا تجدید میثاق نموده و همواره پیروی از منویات  رهبر انقلاب را سر لوحه زندگی خود قرار می دهیم تا بتوانیم تحولی بنیادین در حوزه تعلیم و تربیت ایجاد نموده و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی در قالب دانشگاه محقق سازیم.

 

امید است به فضل الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) در سال ” تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها”، در طول سال تحصیلی جدید در جهت تهذیب، خود سازی، علم اندوزی و بومی کردن دستاوردهای حاصله، تلاش مضاعف نموده و همدل و متحد در آینده گنجینه­ایی از گوهرهای کم نظیر علم و معرفت برای پیشرفت کشور باشید. در پایان آرزوی عزت و سربلندی برای یکایک شما آینده سازان ایران اسلامی عزیز را داریم.

 

دکتر صمد زارع

 

رئیس موسسه آموزش عالی آفاق