گزارش برگزاری مراسم گرامیداشت مقام استاد شهید مطهری و روز معلم


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم گرامیداشت مقام استاد شهید مطهری و روز معلم بصورت مجازی و با تجلیل از اساتید منتخب در دانشگاه برگزار شد.

 

دکتر رسول پیرمحمدی رئیس اجرایی مؤسسه ضمن تبریک روز معلم و همچنین آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت : معلم اخلاق و الگو، شهید استاد مرتضی مطهری روش ها و ساختاری را ایجاد کردند که آثار آن هنوز پا برجاست و کتب ایشان ( بیش از 70 اثر علمی ) با وجود تالیف در چندین دهه گذشته برای تمامی دورانها و نسل ها قابل درک و فهم و تاثیرگزار می باشد.

 

ثمره تربیت معلم تربیت نسلها می باشد و یکی از اهرمهای اصلی در دانشگاهها اساتید می باشند. با مطالعه ای که در دانشگاه آفاق برای رسیدن به دانشگاه های نسل سوم (دانشگاه کارآفرین) داشته است تکالیف اساتید و اعضای هیات علمی سنگین تر می باشد. در این دانشگاه با راه اندازی مرکز مهارت آموزی به این نتیجه رسیدیم که هدف اصلی تربیت فارغ التحصیلانی هست که توانایی ورود به عرصه کسب و کار را داشته باشند و در این راستا در سرفصل دروس بویژه دروس عملی تغییراتی اعمال شد.

 

ایشان ضمن تشکر از اساتیدی که در این راه با پیشنهادات و همکاری خود با دانشگاه مشارکت داشتند خواستار حضور بیش از پیش اساتید در این زمینه شدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عسگر دیرباز نماینده مجلس خبرگان رهبری؛ رئیس دانشگاه قم نیز اظهار داشت:

 

اساتید می توانند با تقویت جایگاه خود در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی دانشجویان نقش بسزایی داشته باشند و همچنین در زمینه پرورش اخلاقی، هویت مستقل دینی، علمی و عزت مداری دانشجویان می توانند از هر فرصتی استفاده نمایند.

 

در ادامه بیان نمود دانشگاه آفاق آینده روشنی برای دانشجویان کشور مخصوصا استان آذربایجانغربی فراهم نموده است و ضمن تقدیر و تشکر از ریاست موسسه بخاطر اداره دانشگاه که به بودجه دولتی وابسته نمی باشد اعلام نمودند که در آینده نزدیک با مجموعه دانشگاه افاق از نزدیک دیدار خواهند داشت.

 

در ادامه مراسم مهندس محمد هادی عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری که از دیگر سخنرانان کلیدی این مراسم بیان نمود:

 

در شرایط کنونی که دانشگاه ها درگیر ویروس همه گیری کرونا هستند دانشگاه ها می توانند نقش انسجام بخشی  اجتماعی به این شرایط داشته باشند. از اساتید و اعضای هیات علمی مشارکت بیشتر در ساماندهی فضاهای فرهنگی و اجتماعی دانشجویان را خواستار شدند و اظهار امیدواری نمودند نیروهای متخصص موجود در دانشگاهها نقش ارزشمندی در جامعه دارند و می توانند به برکت این روزها و شبهای عزیز، آینده ای پربرکت و روشن که نیاز ضروری جامعه اسلامی است را برآورده کنند. 

 

در ادامه مراسم با توجه به مواردی از قبیل (ارزیابی دانشجویان، فعالیت های علمی و پژوهشی و آموزشی و همکاری و تعامل با دانشگاه) به نمایندگی از کلیه اساتید محترم از هر گروه یک نفر را انتخاب و از آنها تجلیل به عمل آمد. 

ردیف نام و نام خانوادگی گروه آموزشی
1 آقای حسن لاهوتی گروه آموزشی معارف اسلامی و تعامل و همکاری با حوزه فرهنگی دانشگاه
2 آقای دکتر رحمان مهدی نژاد قوشچی گروه آموزشی علوم تربیتی و روانشناسی
3 آقای دکتر عباس مکرم حصار گروه آموزشی گیاهپزشکی و فرآورده های گیاهی
4 آقای مهندس کمال سعیدی گروه آموزشی معماری و شهر سازی
5 آقای دکتر علیرضا  محمدی گروه آموزشی عمران و نقشه برداری
6 آقای دکتر صادق محمدی خواه گروه آموزشی علوم پایه و زبان های خارجی
7 آقای دکتر رضا محمدپور گروه آموزشی مدیریت و امور مالی
8 آقای دکتر محمد حسن جوادی گروه آموزشی حقوق
9 آقای دکتر وحید تلاوت گروه آموزشی  برق
10 آقای مهندس سعید برشنده   گروه آموزشی  کامپیوتر و IT
11 خانم مهندس سوسن محبی گروه آموزشی حسابداری
12 آقای دکتر سامان سید قلیزاد گروه آموزشی  میکروبیولوژی
13 دکتر سجاد پیرسا گروه آموزشی  علوم و صنایع غذایی