رئیس شورای هماهنگی دانشگاه های غیردولتی منطقه 3 کشور گفت: رسالت دانشگاه های غیردولتی تربیت و آموزش دانشجویان نیازمحور جامعه است.


دانشگاه های غیردولتی 10درصد جمعیت دانشجویان کشور را به خود اختصاص داده اند و در استان آذربایجان غربی نیز 7 هزار دانشجو در دانشگاه های غیرانتفاعی در حال تحصیل هستند.

 

در دیدار روسای دانشگاه های استان با استاندار آذربایجان غربی؛ رسول پیرمحمدی، رئیس شورای هماهنگی دانشگاههای غیردولتی منطقه 3 کشور نیز با تقدیر از اقدامات حوزه شورای مدیریت آموزش عالی استان گفت: اقدامات استاندار آذربایجان غربی در زمینه های محرومیت زدایی و حمایت از تولید و صنعت مثال زدنی بوده و همراهی دانشگاه در کنار صنعت خالی از لطف نخواهد بود، دانشگاه های غیردولتی در سالهای گذشته در تلاش هستند که ارتباط خوب و موثری را با بخش صنعت برقرار نمایند تا دانشجویان نیاز محور صنعت را آموزش داده و به آن حوزه وارد نمایند.

پیرمحمدی افزود: دانشگاه های غیردولتی 10درصد جمعیت دانشجویان کشور را به خود اختصاص داده اند و در استان آذربایجان غربی نیز 7 هزار دانشجو در دانشگاه های غیرانتفاعی در حال تحصیل هستند.

وی گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سالهای گذشته و اصل 44 قانون اساسی بر لزوم حمایت از بخش خصوصی می بایست با دیدی فراتر و ملی تر بر این حمایت ها نگریست و در آیین نامه های ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به دانشگاه های غیردولتی تجدید نظر نمود و راه پیشرفت و پویا شدن بخش خصوصی را فراهم آورد.

پیرمحمدی با اشاره به 350 دانشگاه غیردولتی موجود در کشور افزود: از این تعداد 100 دانشگاه در کشور فعال و پویا هستند و در دانشگاه های غیردولتی آذربایجان غربی نیز نخبگان مثال زدنی بسیاری درحال تحصیل می باشند که در زمینه های دانش بنیان، تحقیقات و فناوری بسیار کوشا بوده و دستاوردهای خوبی را به جامعه صنعتی کشور تقدیم نموده اند و هم‌اکنون نیازمند حمایت های ویژه مسئولان کشوری و استانی می باشند.