وزارت علوم باید حامی اصلی دانشگاه های غیردولتی کشور باشد.


رسول پیرمحمدی، رئیس شورای هماهنگی دانشگاه های غیردولتی منطقه 3 کشور گفت: وزارت علوم باید حامی اصلی دانشگاه های غیردولتی کشور باشد.

 

رسول پیرمحمدی، رئیس شورای هماهنگی دانشگاه های غیردولتی منطقه 3 کشور با بیان اقدامات صورت گرفته اخیر دانشگاه های غیردولتی در جهت ایجاد رشته های نیازمحور جامعه گفت: وزارت علوم باید حامی اصلی دانشگاه های غیردولتی باشد و در آیین نامه های ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به دانشگاه های غیردولتی تجدید نظر نموده و راه پیشرفت و پویا شدن بخش خصوصی را فراهم آورد.

وی افزود: در آذربایجان غربی 8 دانشگاه غیردولتی وجود دارد که نزدیک به 7 هزار دانشجو در آن تحصیل می کنند و بسیاری از رشته های نیاز محور در این دانشگاه ها مخصوصا در مرکز وجود دارد و در پی آن هستیم تا بتوانیم دانشگاه های غیردولتی را به دانشگاه نوین و نسل جدید تبدیل کنیم.

رئیس شورای هماهنگی دانشگاه های غیردولتی منطقه 3 کشور گفت: در دانشگاه های غیردولتی اساتید مجرب و خلاقی مشغول بکار هستند تا علم آموزان بصورت تئوری عملی و شرکت در دوره ها و تورهای علمی بتوانند با محیط کار واقعی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه های غیردولتی در کشور و استان با توجه به تلاش های متعددشان در صحنه علمی، تحقیقاتی و دانش بنیان فعال می باشند  افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید به صورت ویژه به عملکرد بخش خصوصی توجه کند و تمام قد از آنان حمایت کند.